Szkolenie Dodaj szkolenie

VAT 2013/2014- aktualności oraz planowane zmiany w podatku VAT obowiązujące od 2014 r.

450 PLN 450

Program szkolenia

Dzień 1

Zmiany w VAT od 1 stycznia 2013 r.

- - Likwidacja obowiązku podatkowego przy zaliczkach z tytułu transakcji wewnątrzwspólnotowych (WNT i WDT).
- - Nowelizacja przepisów dotyczących ulgi za złe długi.
- - Zmiany w zakresie fakturowania od 1 stycznia 2013 r.:
- - - Elementy obligatoryjne na fakturze.
- - - Data sprzedaży na fakturze po 1 stycznia 2013 r.
- - - Faktura dokumentująca kilka dostaw towarów lub kilka usług.
- - - Terminy wystawienia faktur po nowelizacji.
- Zmiany w VAT po 1 kwietnia 2013 r.
- - Doprecyzowanie definicji działalności gospodarczej.
- - Zmiana wymogów dla zastosowania stawki 0% przy WDT.
- - Zmiany w zakresie nieodpłatnych przekazań:
- - - Nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników – kiedy opodatkowane, a kiedy nie? Co wynika z najnowszej interpretacji ogólnej Ministra Finansów?
- - - Przekazanie pracownikom kart Multisport a VAT.
- - - Prezenty o małej wartości i drukowane materiały reklamowe i informacyjne po 1 kwietnia 2013 r.
- - - Nowa definicja próbki.
- - Ograniczenia w prawie do odliczenia po zmianach od 1 kwietnia 2013 r.
- Zmiany w VAT wchodzące w życie od 1 października 2013 r.
- - Obecny i znowelizowany zakres towarów objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia – porównanie.
- - - Rozszerzenie załącznika nr 11 do ustawy o VAT.
- - - Fakturowanie dostaw objętych odwrotnym obciążeniem z uwzględnieniem zmian w fakturowaniu, które weszły w życie od 1 stycznia 2013 r.
- - - Rozliczenie dostaw objętych odwrotnym obciążeniem w deklaracji VAT – 7.
- - - Jak opodatkować obrót surowcami wtórnymi po nowelizacji?
- - - Skutki błędnego zakwalifikowania towaru do grupowania PKWiU.
- - - Opinia klasyfikująca GUS a skutki w postępowaniu podatkowym.
- - Odpowiedzialność podatkowa nabywcy za zaległość podatkową dostawcy.
- - - Charakter odpowiedzialności nabywcy.
- - - Nabycie jakich towarów wiąże się z powstaniem odpowiedzialności?
- - - Co oznacza, że podatnik miał uzasadnione podstawy, by przypuszczać, że podatek nie zostanie wpłacony do urzędu skarbowego?
- - - Kiedy można uwolnić się od poniesienia odpowiedzialności?
- - - Zmiany w przepisach Ordynacji podatkowej związane z wprowadzeniem odpowiedzialności podatkowej nabywcy.
- - Zmiany w VAT wchodzące w życie od 1 stycznia 2014 r.
- - - Nowe zasady określania momentu powstania obowiązku podatkowego.
- - - - Nowa zasada ogólna określania momentu powstania obowiązku podatkowego. Kiedy towar jest dostarczony a usługa wykonana?
- - - - Szczególne zasady powstania obowiązku podatkowego istotne dla branży handlowej.
- - - - Otrzymanie zaliczki a obowiązek podatkowy. Co w przypadku otrzymania zaliczki na poczet najmu, dzierżawy, leasingu? Nowa regulacja.
- - - - Obowiązek podatkowy przy refakturowaniu usług.
- - - - Przepisy przejściowe. Jak rozliczać czynności wykonane w 2013 r. a zafakturowane w 2014 r.?
- - - Podstawa opodatkowania od 1 stycznia 2014 r.
- - - - Zmiany w definicji obrotu.
- - - - Obniżenie podstawy opodatkowania a brak potwierdzenia otrzymania faktury korygującej. Czego nie będzie obejmować podstawa opodatkowania? Nowa regulacja. Co w przypadku udzielenia rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty? Zwrot wydatków z tytułu dostawy towarów lub wykonania usługi w czyimś imieniu i na czyjąś rzecz a podstawa opodatkowania?
- - - - Korekta podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu ulgi za złe długi. Co w przypadku gdy, korekta nie nastąpi w miesiącu, w którym upłynął 150 dzień od dnia terminu płatności?
- - - Odliczenie podatku naliczonego po nowelizacji.
- - - - Odliczenie podatku naliczonego z tytułu WNT. Na czym polegać będzie warunkowe prawo do odliczenia VAT z tytułu WNT?
- - - - Odliczenie VAT od samochodów osobowych po 1 stycznia 2014 r.
- - - - Inne zmiany w prawie do odliczenia od 1 stycznia 2014 r.
- - - Fakturowanie od 1 stycznia 2014 r.
- - - - Obligatoryjne elementy faktury od 1 stycznia 2014 r.
- - - - Terminy wystawiania faktur i faktur zaliczkowych – zasady ogólne.
- - - - Szczególne terminy wystawiania faktur.
- - - - Faktura dla pracownika i innych osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
- - - Zmiany w zakresie eksportu towarów.

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu przedstawienie zmian w zakresie podatku VAT, które weszły w życie w 2013 r. oraz planowanych zmian, które będą obowiązywać od 2014 r. Znaczna część tych zmian obowiązuje od 1 stycznia 2013 r., kolejna nowelizacja dotycząca podatku VAT weszła w życie od 1 kwietnia 2013 r. oraz od 1 października 2013 r., a ostatnia część zmian w podatku VAT zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2014 r. Uczestnicy dowiedzą się o praktycznych skutkach wpływu zmian na sytuację podatkową ich przedsiębiorstw, a także pogłębią posiadaną już wiedzę.

Prowadzący

Hubert Grzyb:

Trener Hubert GrzybPrawnik, aplikant adwokacki przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Pan Hubert Grzyb jest pracownikiem Kancelarii Adwokackiej Adwokata Marcina Górskiego. W ramach swojej praktyki zawodowej uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka podatkowego oraz optymalizacji podatkowej, w szczególności w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Dodatkowo, Pan Hubert uczestniczył w projektach związanych z transakcjami połączenia oraz podziału spółek kapitałowych, w których był odpowiedzialny za identyfikację podatkowych skutków ww. transakcji dla spółek przejmujących. Ponadto, doradzał podmiotom gospodarczym w zakresie wyboru najbardziej optymalnych podatkowo rozwiązań w związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) na przełomie 2010/2011 oraz w 2013 r. Pan Hubert koordynował również projekty z zakresu zbiorowego prawa pracy, jak również dokonywał analizy kontraktów i umów pod kątem ich zgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jest on autorem publikacji w dziedzinie podatków ukazujących się w czasopismach branżowych, m. in. TAXFIN dotyczących m. in.: zmian w VAT od 2013 r., podatkowych konsekwencji cesji wierzytelności, reprezentacji i reklamy w świetle najnowszego orzecznictwa, refakturowania na gruncie VAT, skutków w VAT przypadku sprzedaży lokali mieszkalnych.

Działalność szkoleniowa Pana Huberta obejmuje ok. 300 godzin szkoleniowych, głównie z zakresu podatku od towarów i usług (VAT), w szczególności z zakresu dokumentowania transakcji gospodarczych oraz zmian w VAT w 2013 r., jak również z zakresu podróży służbowych. Pan Hubert Grzyb prowadził szkolenia dla podmiotów prywatnych, jak również podmiotów z sektora publicznego.
Termin:

13.12.2013 - 13.12.2013

Adres:

Gdańsk

Pokaż na mapie

Skontaktuj się z firmą:
 - zdjęcie

ASAP24 sp. z o.o.

Prosta 69
mazowieckie, Polska

Dane kontaktowe:

tel.: 22654 09 35
kom. 1: 801 272 724
faks: 22100 13 24
kom. 2: 721 642 777
e-mail: [email protected]

Rozmawiamy w językach:

polski

Karta firmy:
Kontaktując się z firmą powiedz, że zdobyłeś o niej informacje dzięki portalowi rachunkowosc.org!
Dziękujemy!
  • Wydrukuj stronę

Inne szkolenia tego organizatora:

Umowy w obrocie gospodarczym
29.12.2014 - 30.12.2014 Warszawa